Followers

Saturday 23 November 2013

Abadikan ketenangan ini

Assalamualaikum wbt...

Aku pemburu ketenangan
Setelah sekian lama bermusafir
Di tanah pasir yang gersang
Hanya fatamorgana yang ditemui.

Aku terus melangkah
Mencari ketenangan abadi
Kadang tersesat aku berpenat
Kini berdiri di persimpangan.

Acap kali aku memilih kanan
Acap kali juga aku ke kiri
Tiada kekuatan mengorak langkah
Maka aku terus dihimpit resah. 

Aku terus mengembara
Memburu ketenangan
Aku terlupa ia ada di sana
Ya di persimpangan kanan. 

Cukuplah aku terseksa
Dihimpit resah bertalu
Hingga tiada ruang aku bernafas
Kini masa aku beralih arah. 

Rupanya ketenangan yang dicari
Hanya memerlukan secebis kekuatan
Ketabahan hati untuk menggalinya
Akhirnya ketenangan itu milikku. :')

Alhamdulillah..




No comments:

Post a Comment