Followers

Wednesday 6 November 2013

Jendela Kehidupan

Assalamualaikum wbt...

Mentari bersinar kemegahan
Seakan tiada malam menjadi ganti
Memancar penuh gemilang
Setelah sekian lama
Dibasahi rintik hujan.

Kini aku berdiri semula
Setelah susah payah aku menapak
Terlupa aku pernah tertusuk duri
Luka sembuh tidak berbaki
Itulah kehidupan duniawi.

Lantas aku menari gembira
Bukan berarti aku lupa
Takkan pernah aku memadamnya
Detik hitam yang aku tempuhi
Ia mengajarku sebuah erti.

Saat aku melihat mereka
Yang punya nasib yang sama
Barangkali situasinya beda 
Terlupa sejenak
Bagaimana cara aku menempuhinya.

Hanya Allah memiliki rahsianya
Dialah punca kekuatan
Dialah yang meminjamkan sebuah daya
Saat aku tiada apa
Hanya keyakinan yang memenuhi jiwa.

Sabarlah duhai saudara
Aku pernah mengalami nasib yang sama
Bukan bermakna Tuhan itu sengaja menduga
Tetapi melihat upaya kita
Adat hidup seorang hamba.

Penuhilah hatimu dengan baik sangka
Ujian ini punya hikmah
Menguji iman dan juga taqwa
Agar setapak kita mara
Dan duga itu sayang tandaNya.

Berbahagialah kerna diperhatiNya
Masih ramai hamba yang mencari Dia
Namun kita mendapat secara percuma
Sebuah perhatian juga kasihNya
Ucapkan syukur serta sabar ubatnya.

:') Yakinlah teman.. Allah tak pernah mensia-siakan hambaNya.. 
Berdoalah.. Moga Allah permudahkan urusan kita semua. Allahumma Aameen =')



No comments:

Post a Comment