Followers

Wednesday 13 November 2013

Rahmat Allah

Assalamualaikum wbt...

Sungguh
Bagi mereka yang pasakkan 
Keyakinan bahawa setiap ujian 
Diiringi kemudahan
Sudah pasti
Hati mereka akan dipenuhi kebahagiaan.

Aku pernah merasakan seperkara
Saat aku mula putus asa
Saat aku sudah tidak percaya lagi
Hancur luluh harapan aku pada manusia
Sekelip mata
Ia bertukar menjadi sejambak bunga
Yang mekar dan harum dengan harapan yang baru.

Aku juga pernah merasakan
Saat tahap kesabaranku di kemuncak
Hanya menanti waktu untuk meletus
Saat aku sudah nekad dengan keputusan
Dan hanya memerlukan sedikit daya untuk melangkah
Tetapi ia tidak berlaku seperti itu.

Aku merenung kembali
Apa yang terjadi padaku
Sudah tentu punya hikmah
Hikmah yang terselit 1001 rahsia
Mungkin inilah jawapan takdirNya
Aku bersyukur..
Hatiku tenang..
Jiwaku terasa sayu..


No comments:

Post a Comment