Followers

Monday 9 April 2012

Bakal Imamku..

Ya Allah..
Rasa bersalah aku pada bakal imamku..
Melayani kaum Adam,
Walau tiada sebarang keperluan.

Ya Allah..
Rasa bersalah aku pada bakal imamku..
Bercakap dengan sang Adam,
Bukankah segalanya untuk dia?

Ya Allah..
Rasa bersalah aku pada bakal imamku..
Auratku dilihat sang Adam.
Sedangkan mereka tiada hak.

Ya Rabb..
Rasa bersalah semakin menebal,
Malu..
Malu kepadaMu Ya Allah..
Aku mengharapkan yang soleh,
Tapi aku tidak berusaha menjadi yang solehah.

Ya Rabbul 'Izzati..
Makin dalam rasa maluku..
Di mulut aku katakan aku mencintaiMu,
Tapi perbuatanku tidak menzahirkannya..

Ya Allah Ya Tuhanku!
Ampunilah aku.
Aku telah melampaui batas..
Walau Al-Quran sering aku baca,
Tapi, aku masih alpa !

Ya Allah..
Bukakanlah pintu maghfirahMu..
Jangan Ya Allah.
Kau serahkan takdir aku ke atas diriku
walau seketika suma.
Sungguh tak sanggup aku melaluinya.

Ya Allah..
Kau jagalah hati bakal imamku,
Kau pelihara hati dan perasaan bakal imamku.
Kau berilah kekuatan pada kami
agar terus bermujahadah di jalanMu.
Permudahkanlah urusan hati kami Ya Allah.
Permudahkanlah...




No comments:

Post a Comment