Followers

Thursday 1 November 2012

November

Assalamualaikum w.b.t..

Sahabat..
Sebak hati saat melihat engkau berduka..
Hiba hati saat melihat titisan jernih di mata..
Apa bisa aku menghapus duka? :'(

Sahabat..
Cemburu aku melihat engkau diduga..
Itu tanda besar cintaNya..
Buat mereka yang menjadi pilihanNya..

Sahabat..
Tabahnya engkau saat diuji..
Membuatkan aku terus berfikir..
Bagaimana andai aku bertukar posisi..

Allah..
Engkau Tuhan, Pencipta Segala..
Permudahkan dia akan urusan akhirat dan dunia..
Hapuskan setiap duka dan titis air mata..
Agar bisa aku lihat dia terus gembira..

Allah..
Bantulah setiap perjalanannya..
Berilah hidayah pada kaum keluarganya,
Agar dia rasa apa yang aku ada..
Agar dia rasa apa yang mereka ada..

Allah..
Barangkali ini duga baginya,
Barangkali ini ketentuan untuknya,
Maka tidak layak aku mohon sedemikian rupa,
Permudahkan urusannya, satu yang ku pinta..

Allahumma Solli 'Ala Muhammad !
Ya Rasulullah.. Saksikanlah suatu bukti kecintaan akan umatmu padamu.. :'(
Moga syafaat baginda s.a.w menanti buat kita semua.. Ameen !



No comments:

Post a Comment