Followers

Friday 19 October 2012

Aku ingin pulang ke pangkal jalan

Aku ingin pulang ke pangkal jalan
Tinggalkan busuknya dosa yang pernah aku lakukan..

Tuhan..
Aku perlukan hanya kekuatan
Agar bisa aku tukarkan
Kemaksiatan kepada harumnya kebaikan

Tuhan..
Aku perlukan secebis harapan
Agar bisa hati ini terus bertahan
Melawan godaan.

Tuhan..
Aku lelah menghabiskan kehidupan seperti ini
Hari-hariku dihiasi dengan gelapnya hati
Mula merasa hidup tidak bertuhan

Tuhan..
Aku ingin seperti mereka
Sibuknya hari dengan pahala
Letihnya diri kerana berdakwah
Risaunya hati kerana memikirkan akhirat.

Tuhan..
Kurniakan aku secebis harapan
Agar bisa aku teruskan penghidupan
Bukan dengan warna kegelapan
Tapi dengan cahaya kebaikan.

Tuhan..
Hiasi diri dan hatiku dengan ihsan
Bisa aku merasa diperhatikan
Dan
noda aku tinggalkan..



No comments:

Post a Comment