Followers

Wednesday 13 June 2012

Ya Allah..
Tuhan sekalian alam..
Yang mencipta jua mematikan..
Ya Allah.,
Sungguh..
NikmatMu itu tidak terhitung banyaknya.
Tapi, aku masih lagi alpa.
Setiap kali aku sedar,
Aku kembali lalai kemudiannya.

Ya Allah..
Apakah diterima segala amal ibadatku ?
Amal dari seorang hamba yang sering kali membuat dosa..
Lantasnya memohon maghfirahMu pada masa tertentu.

Ya Allah..
Ya Tuhanku..
Jangan kau biar aku berlama-lama dalam maksiat..
Jangan Ya Allah,
Kau benarkan aku mendekati nerakaMu dengan kata atau kerja.
Jangan Ya Allah..

Ya Allah,,
Sungguh,
Panas dan terik di bumi yang kau cintai itu sudah tak sanggup aku tanggung,
apakan pula api nerakaMu ?
Ya Allah ='(
Kau yang Maha Mendengar isi hatiku..
Aku tak sanggup Ya Allah..
Untuk merasai walau secebis api nerakaMu..
Aku tak sanggup Ya Allah :'(

Ya Allah..
Bantulah aku untuk terus mengingatiMu dalam suka atau duka..
Bantulah aku memperelok ibadatku kepadaMu..
Bantulah aku Ya Allah,
untuk mendekati syurgaMu..
Meski, aku tidak layak untuk berada di bumi Mekah.
inikan pula JannahMu..
Sungguh Ya Allah..
Hina rasanya aku ini..
Ampunilah sekecik-kecil hingga sebesar-besar dosa dan kesalahan yang Engkau ketahui.
Hanya kepada Engkau tempat aku memohon maghfirah. ='(


No comments:

Post a Comment