Followers

Friday 4 July 2014

Andainya aku terluka

Assalamualaikum wbt... 

Andai hari ini aku terluka
Ingatkan padaku tentang ibu dan bapa
Aku masih punya sebuah keluarga yang bahagia
Ingatkan jua aku tentang mereka
Pengorbanan mereka yang betapa
Agar kekuatan yang tersisa
Bangkit kerna ku masih punya mereka.

Andai hari ini aku bersedih
Ingatkan padaku tentang analogi bulan
Terangnya takkan bisa menyerlah
Tanpa adanya kelam malam
Ingatkan juga tentang petir dan hujan
Hari yang kelam takkan kekal begitu
Pelangi pasti akan tiba jua.

Andai hari ini aku diperdaya
Aku ditipu oleh manusia
Ingatkanku tentang syurgaNya
Yang hanya bisa dimasuki
Oleh mereka yang sabar
Ingatkan jua tentang
Luasnya kemaafan Allah.

Andai hari ini aku terleka dengan dunia
Ku pinta pada kamu, kamu dan kamu
Tariklah aku kembali
Dakaplah aku
Ingatkan aku tentang janji-janjiNya
Hidup ini sementara cuma
Mengapa tak diisi dengan bekalan secukupnya.

#Salam Ramadhan Kareem#


No comments:

Post a Comment