Followers

Monday 20 May 2013

Assalamualaikum wbt..

Biarkan..
Biarkan aku tersungkur malu..
Ku carikkan keimanan aku sendiri..
Ku biarkan diriku lalai lagi leka..
Kini, kepada siapa untuk aku meminta?

Biarkan aku tersungkur malu..
Hingga berat untuk aku mengangkat wajah
menadah tangan..
Kerna dengan anggota ini jua
telah aku salah gunakan..
Dan kini, kepada siapa aku kembali?

Biarkan aku gundah dan gelisah..
Kerna asbabnya ada pada diriku..
Dengan tangan ini aku membuat nista.
Dengan tangan ini aku jua aku meminta..
Tak layak hamba berpijak di bumi ini..
Apatah lagi menerima rezeki tanpa henti..

Ke mana hendakku bawa diri..
Ke mana hendakku ubat hati..
Ke mana hendakku tenangkan hati..
Kalau bukan pada DIA, aku kembali..
Menjernihkan hati yang penuh tahi.. 

Insaflah wahai diri..
Insaflah!


No comments:

Post a Comment