Followers

Friday 26 April 2013

Aku Si Pendosa

Sepi malam bertandang
Begitulah rasa di hati
Ku gagahi melawan kenangan
Yang entah ke berapa kali
muncul bak bayangan.

Hati pilu kian terasa
Mengingati hakikat tidak bersama
Namun ku yakin
Segalanya penuh hikmah
Hanya tinggal untuk diterima.

Aku pasrah serta redha
Mungkin dek dosa yang aku tinta
Tak menjaga Allah
dalam tingkah juga kata
Muhasabah kembali wahai pendosa.

Allah, Tuhan Semesta!
Kesekian kali aku meminta
Saat hati gembira
Engkau ku lupa
Akulah insan yang alpa!

Ya Allah.. 
Berilah aku petunjuk..
Jalan keluar bagi setiap permasalahan dan ujian,
Bekalkan diriku dengan kesabaran,
Yang tak pernah kenal erti kelukaan.

Ya Allah..
Perbetulkanlah semua silap yang aku perbuat,
Tidak ingin aku terus hidup dalam keadaan noda,
Ingin benar aku dekat denganMu,
Seperti dulu..

:'(


No comments:

Post a Comment