Followers

Kupu-kupu Cinta

Prayer Times

Sunday, 21 July 2013

Ramadhan 13

Assalamualaikum wbt..

Wanita solehah itu bukanlah yang dipandang apatah lagi memandang. Untuk menjadi wanita solehah pada zaman ini, bukanlah mudah. Namun, ia bukanlah satu yang mustahil. Begitu juga lelaki yang soleh. Untuk menjadi soleh/ah itu perlukan pengorbanan masa, tenaga dan barangkali juga harta. Jauh di sudut hati, ingin aku capai darjat itu. Tapi, ia bukanlah sesuatu yang konkrit yang bisa dilihat dengan mata kasar. Namun, ia jauh lebih bernilai dari sesuatu yang bernama 'emas' dan 'permata'. 

Aku bertanya diri sendiri, apakah aku layak untuk mendapatkan seorang pasangan hidup yang soleh? Apakah aku layak untuk mendapat pendamping hidup yang taat pada agama sedangkan aku seorang yang punya banyak kelemahan. Terkadang aku juga khilaf dalam melayari bahtera kehidupan ini. Meski aku tau dosa dan pahala, tapi entah mengapa aku masih juga melakukannya. Astaghfirullah.. Sebegitu lemahkah imanku? :'( Tapi masih juga mengharapkan pendamping hidup yang soleh. :'(

Mudah-mudahan, Allah kurniakan seseorang yang terbaik buat diriku. Yang bisa membantuku dalam gerak kerja untuk Islam. Malahan, dapat turun sama-sama menyebarkan syiar Islam. Itulah impian aku selama ini. Punya zauj yang bersama-sama melakukan gerak kerja Islam, Insha Allah. 




No comments:

Post a Comment