Followers

Tuesday 11 June 2013

Assalamualaikum wbt..

Entah apa yang aku mahukan dalam hidup,
Bergelumang dengan dosa,
Ku lakukan apa yang dilarangNya,
Untuk apa semua ini?

Bukan mudah untuk mudah,
Bukan susah untuk susah,
Pepatah yang sudah aku jemu mendengarnya,
Meski ianya terselit satu hakikat nyata.

Imanku naik sehari,
Jatuhnya semula enam hari selebihnya,
Bagaimana aku harungi hari-hari?
Andai begini coraknya!

Entah dari mana aku harus bermula,
Entah ke mana harus aku lari,
Demi meninggalkan segala noda yang aku lakukan,
Demi meninggalkan segala perbuatan yang sudah jadi makanan.

Ya Allah..
Aku benar-benar tak berdaya..
Rasa tak berguna menjadi manusia..
Yang hanya menzalimi diri..

Ya Rabbi..
Bantulah hambaMu ini..
Untuk terus bermujahidah..
Kerna aku lemah tanpaMu..

Ya Tuhanku..
Hendak ku tebus segala,
Kembali pada fitrah insani,
Hapuskan segala karat jahiliyah..


No comments:

Post a Comment