Followers

Saturday 15 December 2012

Assalamualaikum wbt..

Sedarkan aku tentang hakikat kematian.
Datangnya tidak dijemput,
Perginya membawa nyawa,
Lalu kaku sekujur tubuh,
Menghadap Dia, Sang Pencipta.

Sedarkan aku tentang kematian,
Bukan dunia jadi bekalan,
Tapi amalan yang dipertimbangkan,
Nikmat dunia jadikan renungan,
Agar sentiasa hidup bertuhan.

Sedarkan aku tentang kematian,
Titik penghapus keseronokan,
Hilang semua yang diimpikan,
Titik bermulanya sebuah kehidupan,
Sebuah alam yang dipertengahan.

Sedarkan aku tentang kematian,
Yang berbeza dengan kelahiran,
Disambut aku dengan senyuman,
Adakah perginya aku dengan tangisan?
Moga perginya mereka dengan aman.

P/s : Al-Fatihah buat nenek yang telah meninggal dunia pada 11/12/12 dan juga abang sepupu pada hari ini. :'( Inna lillah wa inna ilaihi roji'un. :'(


No comments:

Post a Comment